SAE International опублікувала найсвіжішу ревізію стандарту класифікації вязкостей моторних олив SAE J300. Оновлена ревізія поповнилася двома в'язкостями SAE8 і SAE12. Глава відділення градації в'язкостей олив SAE Майк Ковітч (Mike Covitch) в кінці січня опублікував повідомлення про те, що оновлений стандарт доступний до придбання у SAE. Майк зазначив, що робота над новими градаціями олив, що характеризуються ще меншою, ніж стандарт SAE16, в'язкістю, велася за запитом Honda.
Протягом чотирьох років Honda на внутрішньому японському ринку успішно виробляє кілька надекономічних моделей автомобілів, що використовують моторне масло, відповідне характірістіки класу SAE8. Запит про введення двох нових класів в'язкості в стандарт J300 був направлений автопроізводіетелем з метою просування моделей і відповідних масел на зовнішніх ринках. Не дивлячись на відповідність властивостей застосовуваних масел Honda стандарту SAE8, пан Ковітч сумнівається, що вони позначалися відповідним чином. Однак тепер, з офіційним введенням стандарту, виробники масел можуть застосовувати дане позначення. Також він висловив упевненість, що масла класів SAE8 і SAE12 з'являться на світовому ринку як тільки Honda або будь-який інший автовиробник почне експорт автомобілів, що вимагають застосування сверхмаловязкіх масел.
Боб Проктор (Bob Proctor), керівник і ведучий інженер у відділі досліджень і розробок Honda в Реймонді, штат Огайо, США, підтвердив, що його компанія забезпечувала команду пана Ковітча необхідною технічною інформацією для визначення технічних параметрів нових класів. Пан Проктор також зазначив, що Honda планує нарощувати виробництво автомобілів, що вимагають застосування масел класу SAE8 як в Японії, так і на зовнішніх ринках Китаю і Європи. Що ж стосується ринків Північної Америки, то питання виведення масел класів SAE8 і SAE12 не є першочерговим. На даний момент компанія сфокусована на можливості застосування масел класу SAE 0W-16 в актуальною виробничій програмі.
Ще в 2011 році на азіатській конференції з базових олив і змащенням ICIS, Honda представила доповідь, згідно з яким для досягнення ще більшої економічності двигунів від промисловості буде потрібно застосування сверхмаловязкіх масел, які вже не вкладаються в дейсвтія стандарти SAE. На думку Honda, ключовим фактором розвитку таких масел стане тісне співробітництво між виробниками автомобілів, базових масел і пакетів присадок.
В обґрунтуванні січневого поновлення стандарту J300 зазначено, що «ця ревізія продовжує процес розширення класифікації вязкостей масел SAE в сторону зниження високотемпературної в'язкості HTHS і вводить в стандарт SAE J300 два нових класу - SAE12 і SAE8 - з мінімальними значеннями HTHS 2.0 і 1.7 мПа ∙ с відповідно . Метою введення нових класів є спонукання промисловості до виробництва сверхмаловязкіх (з низьким HTHS) масел, які будуть затребувані автопромисловістю для улулчшенія паливної економічності двигунів. »
Згідно з оновленими стандарту SAE J300, кінематична в'язкість масел класу SAE8 при 100 * С повинна знаходитися в межах 4.0-6.1 сантістокс, а HTHS бути не менше 1.7 мПа ∙ с при 150 * С.
Кінематична в'язкість масел класу SAE12 обмежена рамками в 5.0-7.1 сантістокс, а значення HTHS має бути не нижче 2.0 мПа ∙ с при 150 * С.
За заявою SAE, в'язкі рамки двох нових класів частково перекриваються для забезпечення необхідної свободи вибору рецептур масел. У Секції 6 оновленого документа зазначено про методику присвоєння єдиного класу мастил, в'язкість яких знаходиться в перекривати діапазоні.
Стандарт SAE J300 бере свій початок в 1911 році і є найстарішим стандартом моторних масел. За більш ніж сто років, в стандарт було внесено безліч змін, основна маса яких з'явилася за останні 30 років. Цей документ регулярно переглядається і визначає базові вимоги для класифікації в'язкості моторних масел. У попередньому оновленні, який з'явився в квітні 2013 року, стандарт був доповнений класом SAE16. Однак, за інформацією Майка Ковітча, на сьогоднішній день на північноамериканському ринку не представлено жодного масла, відповідного цього класу в'язкості.
ОСТАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ