Сьогодні в лінійці практично кожного серйозного виробника моторних олив може бути представлено до декількох десятків всіляких продуктів. Як зорієнтуватися в цьому різноманітті? Яке масло віддати перевагу для конкретного автомобіля? Яке масло найкращим чином для нього підійде? Адже, навіть незважаючи на досить жорстку систему допусків і специфікацій, вибір все одно може залишатися досить-таки широким. Розібратися в цих питаннях ми постараємося на прикладі асортименту моторних олив LIQUI MOLY, і допоможе нам в цьому технічний фахівець компанії Олексій Ісаченков.
Асортиментну багатство ринку моторних масел багато в чому пов'язано з дуже непостійними і мінливими умовами роботи двигуна - від холодних зимових пусків до спекотного літа і міських пробок. Тому головне правило в процесі вибору - це чітке усвідомлення того, де і як буде експлуатуватися конкретний автомобіль. Виходячи з нього і слід віддавати перевагу тому чи іншому продукту. Правда, слід зазначити: для деяких двигунів, особливо найпотужніших і сучасних,
варіантів може не існувати взагалі. Тобто вимоги автовиробника настільки вузькі і жорсткі, що, на жаль, ми не можемо дозволити собі ніякої вольності або альтернативи при підборі, оскільки до використання може бути допущений тільки один продукт (як, наприклад, для Volkswagen Touareg з 5-літровим мотором V10) . З одного боку, це не зовсім добре, тому що продукт може бути вкрай доріг. Ну, що поробиш, ось такий гурман цей двигун, не визнає нічого іншого, тому платити доведеться. З іншого - ми позбавляємося головного болю з варіативністю. Втім, більшу частину сучасного автопарку зараз складають зовсім не такі машини, тому давайте навчимося правильно підбирати моторні масла виходячи з озвученого вище правила. Моторні масла, які, образно кажучи, припадуть до смаку найбільш популярним у нас маркам і моделям.
До речі, Олексій Ісаченков рекомендує взяти на озброєння ще одне правило, давно відоме, і хоча до автомобільної тематики безпосередньо не стосується, але, тим не менш, дуже справедливе: ми не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі. Дійсно, чи варто зайвий раз повторювати, наскільки важливим вузлом є двигун автомобіля і якими неприємностями може загрожувати його пошкодження внаслідок використання невідповідних або низькосортних моторних масел. Отже, при виборі в першу чергу завжди варто звертати увагу на синтетичні масла, тому що це продукти з серйозним запасом властивостей, продукти, які менше схильні до негативного впливу різних умов експлуатації. В асортименті LIQUI MOLY це лінійка Synthoil. Так, це дорого, особливо коли справа стосується в'язкості 0W-30 і 0W-40. Але плюс даних продуктів в тому, що при морозах нижче -25 ° С ці масла будуть продовжувати ефективно працювати. Багато автовиробників при таких температурах на маслах 5W-30 (-40) не забороняють безпосередньо, але не рекомендують експлуатацію автотехніки. Причина зрозуміла: невідомо, як поведе себе мотор, ризик виникнення несправності занадто великий. Значить, при інших рівних, якщо масло в машині не змінюється один раз в сезон, а застосовується цілий, краще використовувати саме синтетичну «нулівку» і потім взимку не замислюватися про температуру навколишнього повітря.
Слід відразу внести ясність. LIQUI MOLY як німецька компанія повністю синтетичним маслом може називати тільки масла, що мають в своїй основі поліальфаолефінові (ПАТ) або естеровій базу - такі закони Німеччини. А ось крекінговий синтез до чистої синтетиці LIQUI MOLY віднести вже не може. У зв'язку з цим слід підкреслити найважливіші особливості ПАТ-бази - неперевершені низькотемпературні властивості і підвищену окислювальну стабільність. Практично всі синтетики «нулевки» мають кращий запас плинності. Крім того, ПАТ-синтетика завжди має кращу температурну стійкість до режимам підвищених температур. У тих випадках, коли існує високий ризик перегріву, краще використовувати, знову ж таки, повністю синтетичні масла Synthoil. Їх застосування продовжить життя двигуна і забезпечить довголітнє збереження всіх його характеристик.
Альтернативний варіант довголіття - лінійка продуктів Molygen New Generation, новітнє покоління антифрикційних моторних масел на основі інноваційної технології Molecular Friction Control. Фірмовий антифрикційний пакет присадок Molygen створить надійну додатковий захист, особливо при підвищених навантаженнях.
Наступна категорія, на яку варто звернути увагу, - це універсальні масла лінійки Leichtlauf. Це продукти на основі базових масел, отриманих за технологією гидрокрекинговиє синтезу. При експлуатації автомобіля в умовах помірних навантажень і м'якого клімату ці продукти за своїми властивостями максимально наближаються до повністю синтетичним, але при цьому доступніше за ціною.
При обмеженому бюджеті підійдуть масла лінійки Optimal. Вхідні в неї продукти адаптовані для вітчизняного парку автомобілів і умов їх експлуатації: клімату, якості палива, вимог виробників, сформованого рівня ринкових цін на олії.
Окремо в асортименті стоялінейкі спеціальних масел Special Tec і Top Tec. Найчастіше саме ці продукти вимагають автомобілі, які не залишають питання вибору на розсуд власника. Всі масла з цих лінійок створюються під ті чи інші специфічні вимоги виробників автомобілів (допуски). Продукти з лінійки Special Tec призначені для найсучасніших автомобілів з досить «лояльними» системами вихлопу, що не накладають жорстких обмежень на такі параметри масла, як вміст сірки, фосфору і показник сульфатної зольності (SAPS). Масла Top Tec зі спеціальними допусками виробників, що задовольняють екологічним вимогам в рамках класів Low-SAPS і Mid-SAPS, - продукти дуже вузькоспеціалізовані. Незважаючи на те що формально вони можуть підійти до того чи іншого автомобілю, застосовувати їх треба з обережністю, оскільки існує нюанс, пов'язаний з якістю нашого палива.
Якщо в Європі на одну чашу терезів поставити, скажімо, Top Tec 4200 як варіант, а на іншу - Special Tec LL 5W-30 (топові допуски - MB 229.51 і MB 229.5, відповідно) то ми отримаємо або паритет, або навіть невелику перевагу Top Tec 4200. Але такий результат буде досягнутий тільки завдяки високій якості місцевого пального. А ось у нас ... Справа в тому, що будь-який малозольная масло відрізняється трохи обмеженою лужністю. При хорошому паливі цей фактор відіграє на благо, при спірному - наслідки можуть бути непередбачувані. Олексій Ісаченков констатує: полнозольние масла краще витримують навантаження нашого палива. З цієї причини багато іноземних автовиробників в Україні для своїх найсучасніших автомобілів рекомендують використовувати саме такі продукти, хоча в Європі вони ратують за малозольні. Тому, якщо існує можливість вибору, то доцільніше віддати перевагу, все-таки, Special Tec LL, що володіє найкращим запасом «живучості» саме в наших умовах. Хоча, якщо є чітка впевненість в тому, що автомобіль буде використовувати тільки однозначно високоякісне пальне, то для застосування Top Tec 4200 немає ніяких перешкод. За інших рівних це масло буде цікавіше з точки зору економії палива.
До речі, про економію бензину. Для цих цілей доречніше вибирати масла з кращого прокачуваності. Ми, як мінімум? знижуємо втрати, з нею пов'язані. Другий варіант - масла, збагачені антфрікціоннимі присадками. Третій - якщо автомобіль допускає використання і класичних, і енергозберігаючих масел, скажімо, моделі корейських марок, які допускають по АСЕА класи і A3 / B4, тобто неенергосберегающіе масла з повною в'язкістю в зоні поршневих кілець, і масла A5 / B5, то краще будуть останні. За рахунок зниженою в'язкості в зоні поршневих кілець (так звана високотемпературна в'язкість) такі масла будуть економити додатково 1,0-1,5% палива. Але при цьому ми повинні розуміти, яка розплата за цю економію. Знижена в'язкість - це більший ризик отримати розрив масляної плівки. Так, з одного боку, мотор крутиться бадьоріше і палива споживає менше, але в екстремальних умовах він може почати зношуватися швидше. Відповідно, якщо є впевненість в тому, що ніяких позаштатних ситуацій при експлуатації автомобіля не виникне, ці масла можна сміливо використовувати. Але, якщо умови руху машини пов'язані з частими перегрівами мотора в пробці, якщо транспортний засіб експлуатується з підвищеними навантаженнями або в південних регіонах, краще обрати масла, більш стійкі до високих температур. Хоча вони будуть слабкіше в економії палива якщо не модифіковані додатковими присадками.
Ось такий не дуже складний алгоритм вибору пропонує експерт компанії LIQUI MOLY Олексій Ісаченков. Якщо йому чітко слідувати, проблем при експлуатації автомобіля не виникне, оскільки моторне масло для нього буде підібрано найкращим і найправильнішим чином.
ОСТАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ