Літо не за горами, тому саме час згадати про гальмівної рідини, яка в результаті утворення парових пробок може стати причиною відмови гальм, і вибрати кращу для вашої безпеки. Щоб уникнути помилок при виборі гальмівної рідини фахівці столичного Інституту споживчих експертиз протестували 17 різних марок. Вісім з них - українського виробництва ( «ТШХ - Хімреактив», «Велвана», «Тектрон» ( «Аляска» та «Ойлрайт»), «Океан», «Люмо» ( «Гост», «Рось Соболь», «Рось Полюс », VAMP Premium, МФК), два - російського (« Тосол-Синтез »,« Дельфін індастрі »), один білоруський зразок (« Ваксойл ») і три - з« далекого »зарубіжжя (Castrol, Mobil, Liqui Moly). Все вони, крім VAMP Premium (DOT 5.1), за твердженням виробників, належать до класу DOT 4. у зв'язку з важливістю даного дослідження всі зразки були опечатані і доставлені в дві незалежні лабораторії, сертифіковані для подібних досліджень.
Контрольні точки
![]() |
Гальмівні рідини перевірялися за шістьма основними показниками - температурі кипіння сухої і вологої рідини, рівню рН, щільності, вмісту води, в'язкості при різних температурних режимах. Але про все по порядку. Одним з найголовніших показників якості гальмівної рідини є температура кипіння, так як при гальмуванні автомобіля виділяється багато теплової енергії, яка може стати причиною закипання рідини і утворення парових пробок. А це відмова гальм. Розрізняють температуру кипіння «сухий», ненасиченої вологою рідини і «зволоженою», що містить до 3,5% вологи (температура кипіння «зволоженою» характеризує температуру, при якій рідина буде «закипати» через 1,5-2 роки її роботи в гідроприводі гальм ). При наших зимах дуже важливі і низькотемпературні властивості рідини. Вони нормуються кінематичною в'язкістю рідини при -40 ° С. В'язкість повинна бути не вище нормованих значень, інакше порушиться плинність рідини через канали і отвори гальмівної системи, що знизить швидкодію, порушить роботу ABS, ESP або призведе до відмови гальм. Антикорозійні властивості рідин оцінювали опосередковано - по водневого показника рН. У специфікаціях виробників зазвичай нормується діапазон значень 7,0-11,5 од. При значенні рН нижче 7,0 можлива корозія чорних металів, а при рН вище 11,5 - алюмінієвих сплавів. Обидва види корозії неприпустимі в гальмівній системі.
В автомобілі ступінь зволоженості гальмівної рідини, від якої залежить температура її закипання, можна перевірити на деяких СТО, де є спеціальні прилади. |
Вибираємо якість
За підсумками тестування гальмівні рідини розбили на кілька груп. У категорію «Якісні» потрапили всього 5 зразків з 17-ти. Вони відповідають міжнародним вимогам до гальмівних рідин класу DOT 4. Серед лідерів три імпортних - Castrol, Mobil і Liqui Moly, а також російський і український бренди РОС ДOT 4 ( «Тосол-Синтез») і Velvana DOT 4 ( «Велвана»). У категорію «Умовно рекомендовані» увійшли Sintec ( «ТШХ-Хімреактив»), VAMP Premium 5.1 і «Аляска» ( «Тектрон»). Вони не відповідають вимогам класу DOT 4 по температурі кипіння, але з запасом відповідають класу DOT 3. «Аляска» ( «Тектрон») має невелике відхилення по в'язкості при -40 ° С. Оскільки це значення не виходить за межі вимог DOT 4, його можна вважати прийнятним. Зразок VAMP Premium 5.1 стоїть осібно. При відмінних показниках для класу DOT 4 він не дотягує до своїх заявлених характеристик - рідини класу 5.1 за класифікацією ISO-4925. До речі, навіть імпортних рідин цього класу поки небагато. Нові, жорсткіші вимоги (клас 5.1 і клас 6) за класифікацією ISO-4925 обумовлені наявністю в сучасних авто ABS і ESP. У категорію «Під питанням» потрапили 5 зразків. У «Ойлрайт» DOT 4 ( «Тектрон») і Luxe DOT 4 ( «Дельфін Індастрі») є відхилення по температурі кипіння зволоженої рідини навіть для класу DOT 3, не кажучи про заявлений для цих марок DOT 4. Те ж можна
сказати про трьох зразках виробника «Люмо», «Гост», «Рось Соболь», «Рось Полюс». У них відхилення від DOT 3 і DOT 4 також по в'язкості при -40 ° С: значення на 15-25% вище допустимої норми. Категорію «Нерекомендовані» склали 4 рідини. Дані рідини небажано застосовувати в гальмівній системі. У «Океан» DOT 4 і МФК DOT 4 в'язкість при -40 ° С вище норми на 60-100%, але у них, по крайней мере, відповідна температура кипіння. SUPER DOT 4 «Експо-Хім»), і Vaxoil DOT 4 ( «Ваксойл») повністю неприйнятні: в'язкість при -40 ° С вище норми на 450-650% (!) І невідповідна температура кипіння. Зразок Super DOT 4 ( «Експо-Хім») може також викликати корозію стали і чавуну деталей в системі гальмування.
![]() |
ОСТАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ